05:42 | يكشنبه 30 ارديبهشت 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

کسب و کار

  از پاناما تا پاندورا
تحقیق بر روی اسناد پاناما و استخراج محتوی آن‌ها در ژوئن سال ۲۰۱۵ آغاز شده و ۹ ماه به طول می‌انجامد که سرانجام مجموعه این تحقیق در گزارشی موسوم به اسنادپاناما شامل اطلاعات مالی ۲۱۴ هزار و ۴۸۸ شرکت و ۱۴ هزار و ۱۵۳ موکل شرکت حقوقی پانامایی «موساک فونسکا» افشا شدند.
حرکت بانکی‎‌ها روی ریل سالم
با اصلاح نظام بانکی و ایجاد سامانه الکترونیکی قراردادهای تسهیلات، حرکت بانک‌ها روی ریل صحیح و سالم انجام می‌گیرد و اقدامی برخلاف قوانین صورت نمی‌گیرد.
احیای برجام و ارزیابی آثار احتمالی آن بر بازار سرمایه
با روی کارآمدن دولت جدید و تأکید وزیر امور خارجه بر عملگرا و نتیجه گرا بودن مذاکرات احیای برجام با حفظ منافع و تأمین حقوق ملت ایران، امیدها بر بازگشت توافقات و پایبندی طرف مقابل به مفاد توافق هسته‌ای و تضمین در برداشتن تحریم‌ها زنده شده است.
از اعتبار موسسات رتبه‌بندی تا اعتماد مردم
موسسه‌های رتبه بندی اگر به اندازه کافی بزرگ بوده و اعتبار کافی داشته باشند، برای حفظ یک مشتری، رتبه‌ نادرست به کسی نمی‌دهند.
بازار سرمایه و واکنش‌ مثبت و منفی به متغیرهای کلان اقتصادی
اگر به هر دلیلی مولفه‌های کلان اقتصادی از حد استاندارد خارج شوند، بازار سرمایه نیز دچار ضرر و زیان می شود.
آگهی دعوت به همکاری بانک ایران زمین
با استعانت از خداوند متعال بانک ایران زمین به منظور تامین و تکمیل سرمایه انسانی مورد نیاز برای امور طرح و برنامه در واحدهای ستادی ادارات مرکزی براساس ضوابط و مقررات و آئین نامه استخدامی بانک از بین متقضیان واجد شرایط ذیل پس از کسب موفقیت در مصاحبه عمومی و تخصصی، گزینش و معاینات پزشکی با انعقاد قرارداد کار معین و بیمه درمان و بازنشستگی تامین اجتماعی استخدام نماید.
سقف وام مسکن به فرابورس ابلاغ شد
بانک مسکن طی نامه‌ای افزایش سقف تسهیلات بانک مسکن از محل اوراق گواهی حق تقدم استفاده از تسهیلات مسکن را اعلام کرد.
از تأسیس شرکت‌های سپرده‌گذاری جدید تا تسهیل و یکپارچه‌سازی رویه‌های احراز هویت
رفع انحصار از طریق تاسیس شرکت‌های سپرده‌گذاری، نقش به‌سزایی در یکپارچه‌سازی اصول، مقررات، قوانین و رویه‌ها به‌منظور احراز هویت و تسهیل ارائه خدمات پایه در نهادها و موسسات تحت نظارت در بازار سرمایه دارد.
دوئل سخنرانی رئیسی و بایدن در بازار ارز
در آخرین روز تابستان اخبار سیاسی و برخی تصمیم ها در خود محدودیت انتقال ریالی نقش اول را در بازار ارز و روند قیمت دلار دارند.
پذیرش به شرط شفافیت مالی و تحلیل پذیری
شرکت‌های خواهان پذیرش در بورس و فرابورس شفاف سازی را سرلوحه کارهای خود قرار داده، فرار مالیاتی نداشته و ساختار مالی و ساختار کسب و کار خود را اصلاح کنند.
افزایش نرخ بهره بانکی شایعه‌ای بی‌اساس
براساس آخرین گزارش بانک مرکزی، نرخ بهره بانکی در یک هفته اخیر فقط معادل یک دهم درصد افزایش داشته است که با توجه به نرخ تورم موجود اتفاقی جدی و به اصطلاح «مردانه» نیست. محمد نوربخش کارشناس بازارهای پول و سرمایه با بیان این مطلب شایعه افزایش نرخ بهره‌ بانکی را ادعایی بی‌اساس دانست.
"آسمان یکم" بر صدر نشست
میانگین بازدهی صندوق های سهامی کشور برای سال منتهی به ۲۰ شهریور ماه ۱۴۰۰ بیش از ۲۶ درصد است. این عدد برای گروه صندوق های مختلط حدود ۴ درصد و صندوق های بادرآمد ثابت ۱۹ درصد گزارش شده است.
مصوبات جدید دوره‌های مدیریت عالی کسب و کار بازار سرمایه
در راستای توسعه آموزش‌­های تخصصی و حرفه‌­ای مرتبط با بازار سرمایه، دوره­ MBA یکساله بازار سرمایه توسط شورای سیاست‌گذاری دوره‌­های مدیریت عالی کسب و کار بازار سرمایه طراحی شده و به زودی پذیرش دانشجو توسط مراکز مجاز آموزشیِ تحت نظارت سازمان در این دوره‌­ها آغاز خواهد شد.
کل سیمان کشور برای عرضه صحیح به بورس کالا می‌آید
کل محصول سیمان برای عرضه صحیح و جلوگیری از افزایش کاذب قیمت باید به بورس بیاید، مصالح فروشان بزرگ نیز باید در بورس خرید کنند و در سامانه افق، فاکتور بزنند.
حفظ ثبات بازارسرمایه در اولویت باشد
باید به بازارسرمایه به عنوان رکن مهم تامین مالی دولت و بخش خصوصی، بیش از پیش توجه شود و حفظ ثبات آن در دستور کار باشد.